انصار حزب الله - یگان ویژه بسیج - کیستند ؟

انصار حزب‌الله

انصار حزب‌الله‌ نام گروهی در ایران است که با هدف حفظ و استمرار انقلاب‌ اسلامی‌ و ارزش‌های‌ آن‌ با خط و مشی امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر در سال 1370 تأسيس شده است. با این وجود برخی انصار حزب الله را یک گروه شبه‌نظامیِ، بنیادگرا و هوادار نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانندکه در با هماهنگی وزارت اطلاعات ، سپاه پاسداران و تایید علی خامنه ای ، برای دفاع از نظام ایران بر پایه آنچه امر بمعروف و نهی از منکر می‌خواند فعال شد. این گروه که با شبکه گسترده خود در سراسر کشور نقش مهمی در سرکوب جنبش دانشجویی ،روشنفکران و گروههای منتقد ، مطبوعات و اصلاح طلبان پیشرو ایفا کرده است در سالهای اخیر شاهد انشعابات متعددی و کناره گیری رهبران و اعضای برجسته خود بوده است .

حمله به دانشجویان در سخنرانی دکتر سروش ،جنجال تبلیغاتی وسیع علیه محمد خاتمی در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ ۶،حمله به وزرای خاتمی در نمازجمعه ، حمله به دانشجویان در ۱۸ تیر ۱۳۸۷ از جمله اقدامات این گروه به شمار می روداین گروه گرچه در بدو تاسیس بعنوان نهادی فرهنگی از وزارت ارشاد دریافت مجوز کرده است ، اما برای فعالیت در عرصه های مختلف سیاسی خود را بی نیاز از دریافت مجوز می داند. هیچ یک از اعضای این گروه نیز تا کنون محاکمه نشده اند.با روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد برخی نزدیکان و اعضای آن به دولت راه یافتند. رهبری این گروه هم اکنون بر عهده عبدالحسین محتشم است.

تارِیخچه

سایت انصار حزب‌الله‌ تاریخ آغاز بکار این تشکیلات را دی‌ ماه‌ سال‌ ۱۳۷۰ ذکر می کند اما حجه الاسلام پروازی از رهبران اولیه سازمان تاسیس این تشکیلات را از دل هیات‌های رزمندگان اسلام در دهه شصت و فعالیت منسجم آنرا از سال ۱۳۷۲ و با ابتکار برخی از فرماندهان سپاه بر شمرده‌است:
در این سال ـ ۱۳۷۲ ـ الله کرم آمد و گفت بیا در هیات رزمندگان سخنران باش. تعداد موسسان انصار ‏‏۱۸ نفر بودند که به سه گروه تقسیم می‌شدند. گروه وابسته به «ذوالقدر» که تعدادشان ۷ نفر بود. هفت ‏نفر هم از طرف «عبداللهی» معرفی شدند و چهار نفر هم با «الله کرم» بودند. بچه‌ها همگی، من و مرحوم نجفی را قبول ‏داشتند. سخنرانی‌ها در دوران حیات نجفی شروع شد و بعد از رحلت ایشان از من خواستند کار او را ادامه ‏دهم. اسم انصار در آن تاریخ اصلا مطرح نبود. می‌گفتند برو بچه‌های هیئت رزمندگان، به مرور اسم ‏انصار به میان آمد و با قوی شدن حضور وابستگان «ذوالقدر» و «الله کرم»، حضور رزمندگان کمرنگ ‏شد.

بدنه این تشکیلات از اعضای عادی بسیج و سپاه و رهبران آن عمدتا از فرماندهان نیرو بودند و امیر فرشاد ابراهیمی (از رهبران سابق این گروه) همچنین از دیدار با سعید امامی ( معاون امنیتی اسبق وزارت اطلاعات) و حمایت وی از این تشکیلات خبر میدهد.

گروه انصار حزب‌الله مسئول اغلب حملات فیزیکی و خشونت‌آمیز به تجمعات مسالمت‌آمیز نیروهای منتقد نظام جمهوری اسلامی ایران و شهروندان بی‌اعتنا به علایق دولتمردان کنونی ایران، در طول دو دهه اخیر بوده‌است. ۱۲ بگفته نشريه نیویورک تایمز این گروه در تاریخچه عملکرد خود سابقه حمله به دانشجویان معترض در واقعه ۱۸ تیر ۱۳۷۸ ۱۳، حمله به سینما،از جمله حمله به سینما‌های نمایش دهنده فیلم تحفه هند در سال ۱۹۹۶ ۱۴، و بگفته نشريه گاردین آزار و اذیت دانشجویان معترض به محمود احمدی نژاد دردانشگاه امیر کبیر تهران را دارد.

حمید استاد، مسوول انصار حزب الله مشهد، علمکرد حزب الله را اینگونه توصیف میکند: نیروهای حزب اللهی در «دفاع از ارزشها و دست آوردهای انقلاب و جلوگیری از فضاسازی و تبلیغ علیه جریانهای حزب اللهی به صورت واکنش حافظه‌دار و هوشمندانه عمل می‌کنند و با هیجانات کور و نیروهای نفوذی و گروههای خودسر برخورد می‌کنند و به نحوی یک نظم و انضباط درونی بوجود می‌آورند.»

این گروه دارای شبکه وسیعی در اغلب شهرهای ایران است که با حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج فعالیت می‌کنند. اغلب اعضای این گروه را نیز اعضای بسیج و سپاه تشکیل می‌دهند.علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاح طلب خاتمی تعداد اعضای رسمی این گروه را در سراسر کشور ۵۰۰ نفر تخمین زده و وعده برخورد با آنان را داد، کاری که هیچگاه صورت نگرفت.

علی احمد ابراهیم نژاد برادر عزت ابراهیم نژاد، از کشته شدگان در حوادث کوی دانشگاه، انصار حزب الله را مسؤول کشته شدن برادرش و مجروح شدن بسیاری دانشجوی دیگر در حادثه ۱۸ تیر معرفی میکند. بگفته حمید استاد این گروه نیازی به مجوز وزارت کشور جهت فعالیت ندارد. حمید استاد برخی از شعارهای انصار حزب الله را به شرح زیر بیان میکند: «نماینده‌ بیدار باش، آمریکا در کمین است. نماینده‌ این آخرین هشدار است. ترس و عقب‌نشینی، عاقبتش بندگی است. این است شعار ملت، هیهات مناالذله. حزب الله می‌میرد، سازش نمی‌پذیرد. حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»

عملکرد

برخی اقدامات انصار به ترتیب تاریخی :

آتش زدن انتشارات مرغ آمین

در سال ۱۳۷۴ کتابی داستانی با نام "و خدايان دوشنبه ها می خندند" توسط انتشارات مرغ آمین که از ناشران معتبر وقت بود به بازار کتاب عرضه شد. کتاب به زندگی سه دوست می پردازند که یکی از آنان که در کودکی انحرافاتی داشته بعدها به عضویت بسیج در میاید و به جنگ می رود. انصار حزب الله در اعتراض به چاپ کتاب نسبت به آتش زدن دفتر این ناشر در خیابان کریم خان تهران اقدام کرد.

حمله به سینما قدس در اعتراض به فیلم تحفه هند

این گروه امر بمعروف و نهی از منکر (خصوصا در عرصه فرهنگی و اجتماعی) را یکی از اهداف اصلی خود می داند. در همین راستا در برابر فیلم تحفه هند که در سال ۱۳۷۴ ساخته شد،اعتراضات گسترده ای را آغاز و در مقابل سینما قدس تهران تجمع کرد. این تجمع به درگیری و شکسته شدن شیشه های سینما و به گفته برخی منابع سقط جنین یک بانوی باردار انجامید.اکبر عبدی بازیگر نقش حسن در فیلم تحفه هند که رقص او با لباس زنانه در چند سکانس فیلم دلیل اعتراض انصار حزب الله بود ، بعدها به بازی در فیلم اخراجی های مسعود ده نمکی پرداخت.

حمله به خوابگاه دانشجویان در ۱۸ تیر ۱۳۷۸

به گفته حجت شریفی، نایب ‌دبیر اسبق سازمان ادوار تحکیم وحدت، «نیروهای امنیتی، نیروهای به اصطلاح انصار حزب‌الله آن زمان و لباس شخصی‌ها» در طی حوادث ۱۸ تیر ۱۳۷۸ - که در طی آن دانشجویانی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند - دیواری جهت جلوگیری از ورود مردم به کوی ایجاد کردند.

محاصره فرودگاهها

گروههای فشار در سال ۱۳۷۹ ضمن محاصره فرودگاه خرم آباد وجلوگیری از حضور عبدالکریم سروش و محسن کدیور در اردوی دفتر تحکیم وحدت به ضرب و شتم آنان پرداختند. در جریان درگیریهای بعدی در شهر ، یک دانشجو کشته شد و دفتر تحکیم دیگر اجازه برگزاری نشست سالانه از وزارت علوم نیافت. با اوج گرفتن تنش میان مجلس اصلاح طلب ششم و علی خامنه ای اعضای این گروه با محاصره فرودگاه مشهد و فرودگاه طبس مانع از حضور و سخنرانی دو نماینده مجلس شدند.حفاظت فرودگاهها بر عهده سپاه پاسداران و نیروی انتظامی است.

سرکوب مردم بعد از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم

بعد از پروژه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم و بیرون آوردن نام محمود احمدی نژاد از صندوق های آرا , مردم نسبت به این دهن کجی نظام به آرایشان واکنش نشان دادند و به خیابان ها ریختند و اعتراض کردند ولی این گروهک فشار که اینک تحت عنوان لباس شخصی ها شناخته میشوند با همکاری و پشتیبانی سپاه پاسداران و بسیج و حتی نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات به سرکوب وحشیانه مردم و به خاک و خون کشیدن مردم ازادی خواه پرداختند که عکس ها و فیلم های این جنایات به وفور در اینترنت موجود میباشد .

روزشمار برخی دیگر از اقدامات

این روزشمار برخی اقدامات این گروه تا سال ۱۳۸۱ را پوشش می دهد.

قبل از دوم خرداد ۱۳۷۴

۷۴‎/۶‎/۱۹ ـ برهم زدن سخنرانی سروش در دانشکده فنی دانشگاه تهران

۷۴‎/۶‎/۱۳ ـ تجمع در مقابل روزنامه سلام

۷۴‎/۷‎/۲۸ ـ راهپیمایی صدها نفره در شهرک غرب علیه بدحجابی

۷۴‎/۸‎/۵ ـ راهپیمایی در مخالفت با سرمایه داران غربزده در مقابل برج سفید (تهران، خیابان پاسداران)

۷۴‎/۸‎/۲۲ ـ راهپیمایی علیه فرهنگ مبتذل غرب در تهران و تجمع در میدان ولیعصر


سال ۱۳۷۵

۷۵‎/۱‎/۲۹ ـ تجمع و راهپیمایی نزدیک به ۵۰ نفر در مقابل خبرگزاری جمهوری اسلامی به خاطر انتشار اخباری در مورد نشست شرم الشیخ

۷۵‎/۲‎/۱۶ ـ تجمع در مقابل سینما قدس تهران علیه فیلم تحفه هند

۷۵‎/۲‎/۲۳ ـ اجتماع در مقابل دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اعتراض به سخنان عبدالکریم سروش و بر هم زدن سخنرانی او

۷۵‎/۲‎/۲۵ ـ تجمع در میدان ولیعصر در اعتراض به مجلس ، وزارت دارایی ، شهرداری ، بانک‌ها، پارک‌ها، چیتگر، انجمن اسلامی و مناطق آزاد

۷۵‎/۳‎/۱ ـ اعتراض به نحوه عملکرد شهرداری تهران در مقابل شهرداری ومجلس

۷۵‎/۳‎/۲۰ ـ تجمع در مقابل سینما قدس همدان دراعتراض به فیلم سلام سینما

۷۵‎/۴‎/۲۴ ـ راهپیمایی و تجمع از میدان ولیعصر تا مقابل دانشگاه علیه برخی از استادان دانشگاه


سال ۱۳۷۶

۷۶‎/۲‎/۱ ـ جلوگیری از سخنرانی سیدمحمدخاتمی نامزد انتخابات در مشهد

۷۶‎/۸‎/۱۳ ـ ممانعت از برگزاری سالگرد درگذشت مرحوم مهندس مهدی بازرگان در رشت

۷۶‎/۸‎/۱۳ ـ درگیری لفظی با دانشجویان شرکت کننده در راهپیمایی ۱۳ آبان

۷۶‎/۸‎/۲۴ ـ حمله به دفتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاهها

۷۶‎/۸‎/۲۴ ـ ممانعت از ورود دکتر سروش به دانشگاه امیرکبیر و تجمع انصارحزب الله

۷۶‎/۹‎/۹ ـ تجمع در مقابل سینما قدس اصفهان در اعتراض به فیلم آدم برفی

۷۶‎/۱۰‎/۳۰ ـ ممانعت از برگزاری سالگرد درگذشت مرحوم مهندس بازرگان در رشت

۷۶‎/۱۲‎/۱۱ ـ حمله به تجمع دفتر تحکیم وحدت در مقابل دانشگاه تهران


سال ۱۳۷۷

۷۷‎/۵‎/۱۹ ـ درگیری در دبیرخانه همایش هنرمندان معاصر در حمایت ازغلامحسین کرباسچی

۷۷‎/۶‎/۷ـ جلسه سخنرانی عبدالله نوری معاون توسعه سیاسی اجتماعی رئیس جمهوری در مشهد توسط گروه فشار به تشنج کشیده شد. نیروهای انتظامی حاضر در محل اقدامی در جهت ممانعت از برخورد گروه فشار به عمل نیاوردند .

۷۷‎/۶‎/۱۳ ـ ضرب و شتم عبدالله نوری معاون توسعه و امور اجتماعی رئیس جمهوری و دکتر مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قبل از مراسم تشییع پیکرهای شهیدان جنگ تحمیلی در نماز جمعه تهران.

۷۷‎/۸‎/۲۷ ـ در گیری در سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر محتشمی مشاور رئیس جمهوری در مشهد

۷۷‎/۸‎/۱۴ ـ درگیری در مراسم یادبود مختاری و پوینده.(دو تن از قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای)

۷۷‎/۱۰‎/۲۵ ـ سردادن شعار علیه آیت الله طاهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و پرتاب سنگ وچوب و آهن به طرف جایگاه نماز جمعه، مانع از اقامه نماز جمعه روز قدس شدند.

۷۷‎/۱۱‎/۱۹ ـ مراسم سخنرانی عباس عبدی عضو شورای سردبیری روزنامه صبح امروز در شهر قم توسط عده‌ای ازعناصر گروه فشار برهم خورد.

۷۷‎/۱۱‎/۲۰ ـ مراسم سخنرانی محسن آرمین سردبیر هفته نامه عصر ما در شهر قم توسط عناصر گروه فشار به اخلال کشیده شد.

۷۷‎/۱۱‎/۲۲ـ سخنرانی سید هادی خامنه‌ای، مدیرمسؤول روزنامه جهان اسلام و مشاور رئیس جمهوری در شهر قم توسط حدود یکصد تن از چماق داران با سنگ ، چوپ ، میله، کفش، مهرنماز و سایر اشیاء مضروب و به بیمارستان منتقل شد.


سال ۱۳۷۸

۸۷‎/۳‎/۲ ـ درگیری و بر هم زدن تجمع دانشجویی بزرگداشت دوم خرداد در پارک لاله

۷۸‎/۳‎/۲ ـ درگیری در تجمع دانشجویی بزرگداشت دکتر مصدق در احمد آباد

۷۸‎/۳‎/۵ ـ تجمع دو گروه موسوم به اتحادیه اسلامی دانشجویان و دانش آموختگان و اتحادیه ملی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایران، به صحنه زد و خورد شرکت کنندگان و اعضای یک گروه فشار تبدیل شد.

۷۸‎/۴‎/۱۸ ـ حمله به کوی دانشگاه تهران

۷۸‎/۴‎/۱۹ حمله به دانشگاه تبریز

۷۸‎/۸‎/۲ ـ بر هم زدن جلسه سخنرانی عبدالله نوری در قم

۷۸‎/۸‎/۲ ـ تظاهرات علیه دکتر مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به اصفهان.

۷۸‎/۱۰‎/۴ ـ بر هم زدن جلسه سخنرانی ابراهیم یزدی عضو نهضت آزادی که با حضور صدها نفر از طرفداران جریان ملی ـ مذهبی در یک منزل خصوصی در خیابان قزوین تهران

۷۸‎/۱۰‎/۱۸ ـ تشنج در جلسه سخنرانی دکتر حبیب الله پیمان درمشهد

۷۸‎/۱۱‎/۱۵ ـ دفتر حزب کارگزاران سازندگی ایران در قم مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفت.

۷۸‎/۱۱‎/۲۱ ـ آتش زدن دفتر ستاد انتخاباتی نامزدان دفتر تحکیم وحدت و مشارکت در مشهد.

۷۸‎/۱۱‎/۲۳ ـ تشنج جلسه سخنرانی حجت الاسلام یوسفی اشکوری

۷۸‎/۱۱‎/۲۶ ـ جلوگیری از سخنرانی دو تن از نیروهای ملی مذهبی در جمع مردم قزوین در مسجد شهید ثالث قزوین.


سال ۱۳۷۹

۷۹‎/۶‎/۵ ـ جلوگیری از ورود محسن کدیور و عبدالکریم سروش به شهر خرم آباد برای شرکت در همایش دفتر تحکیم وحدت و ضرب و شتم ایشان

۷۹‎/۶‎/۸ ـ استاندار لرستان درمراسم تشییع پیکر شهید کرمی قربانی حادثه اخیر خرم آباد، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

۷۹‎/۶‎/۲۴ ـ حمله به به یک کتابفروشی در اصفهان ۷۰۰ جلد کتاب ، تعدادی مجله و دیسکت را توقیف کردند.

۷۹‎/۸‎/۲۵ ـ برهم زدن کنسرت موسیقی حسین زمان (خواننده پاپ هوادار جبهه مشارکت)در شهر ساری.

۷۹‎/۱۰‎/۱۸ ـ حمله به جلسه سخنرانی محمدرضا خاتمی در سالن حیدریان قم.


سال ۱۳۸۰

۸۰‎/۲‎/۷ ـ درگیری در سخنرانی بهزاد نبوی نایب رئیس مجلس در مسجد رسول اکرم کرج.

۸۰‎/۳‎/۴ ـ حمله به تجمع ایثارگران جبهه دوم خرداد در بهشت زهرا.

خردادماه ۸۰ـ حمله به ستادهای انتخاباتی جبهه دوم خرداد

۸۰‎/۳‎/۱۴ـ جلوگیری از سخنرانی سید مصطفی تاج زاده در آمل شد و ضرب و شتم وی.

۸۰‎/۵‎/۱۵ ـ حمله به محمد سلامتی معاون وزیر تعاون.

۸۰‎/۵‎/۳۰ ـ حمله به دفتر مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاههای فردوسی مشهد.

۸۰‎/۶‎/۲۱ـ مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه اهل البیت بروجرد باورود طرفداران امام بروجرد به محل سخنرانی فریده مصطفوی برهم خورد.


۸۰‎/۱۲‎/۱۵ ـ برهم زدن مراسم بزرگداشت مقام معلم و یادبود یدالله سحابی درکرمانشاه.


سال ۱۳۸۱

۸۱‎/۲‎/۲۷ـ حمله به همایش دفتر تحکیم وحدت.

۸۱‎/۳‎/۲۱ـ درگیری در برنامه سخنرانی لطیف صفری و حسین لقمانیان دو تن از فعالان جبهه دوم خرداد در کرمانشاه.

.... اقدامات جنایت کارانه این گروه مورد حمایت رهبر آنقدر گسترده است که باید در چندین هزار صفحه مکتوب و مجلد شود .


در خواست ترور مقامات آمریکایی

انصار در بیانیه ای در پایان همایش خود در سال ۱۳۸۶ اعلام کرد:
انصار حزب الله صریحا هر مامور رسمی دولت جنایتکار آمریکا را مصداق بارز تروریست دانسته و تمامی هسته‌های حزب الله را به برخورد قهر آمیز اعم از کشتن یا اسارت، آنان را فرامی‌خواند و آمادگی خود را برای حضور در صحنه مبارزه با این جنایتکاران اعلام می‌دارد....

رهبران

مسعود ده نمکی
مسعود سلطان‌پور
حمید استاد (مشهد)

دیدگاه‌ها داخلی و بین‌المللی به انصار حزب‌الله

بروس لارنس ۲۷ استاد الاهیات دانشگاه دوک ۲۸ این انصار حزب‌الله‌ را یک گروه افراطی طرفدار حکومت مذهبی ایران تعریف میکند. ۲۹ به باور محقق اسکاتلندی، مالیس روتون ۳۰ انصار حزب‌الله‌ گروهی نظامی است که به نظر می‌آید ارتباطاتی با رهبر ایران و بخش‌هایی از جناح راست از جمله مجمع روحانیون مبارز دارد. ۳۱مدرک حاضر را نیز چک کنید. مجمع چپ است، نه راست. سازمان خانه آزادی انصار حزب الله را یک گروه غیر نظامی معرفی کرده‌است که وظیفه سرکوب مخالفان نظام جمهوری اسلامی را برعهده دارد.۳۲

در حالی که برخی این تشکیلات را با عنوان‌ «لباس شخصی» مورد خطاب قرار میدهند، حمید استاد، مسوول انصار حزب الله مشهد، در مصاحبه با ایسنا به این موضوع اشکال گرفته‌است: «نیروهای لباس شخصی که در جایی حاضر می‌شوند، همگی نیروهای حزب اللهی نیستند. لباس شخصی‌ها افراد مختلفی از جمله نیروهای امنیتی، خبرنگاران، مسوولان، نیروهای نفوذی، تماشاگران و .. هستند که برخی مواقع کارهایی انجام می‌دهند.»۱۶

افشاگریها

پس از روی کار آمدن دولت محمد خاتمی و آغاز دوران اصلاحات انصار حزب الله نیز بر تحرکات خود افزود. اما در داخل با ریزشهای مهمی مواجه شد. هم در سطح نیروهای عادی و هم رهبران.کیانوش مظفری ، حجه السلام پروازی و امیر فرشاد ابراهیمی از آن جمله بودند. هر سه پس از افشاگری توسط سپاه دستگیر شدند و کیانوش مظفری در جریان ناآرامیهای کوی دانشگاه کشته شد (به گفته امیر فرشاد ابراهیمی توسط رهبران سازمان تعمدا کشته شد ).

کیانوش مظفری

کیانوش مظفری که از دانشجویان دانشگاه امیر کبیر نیز بود، پس از تماس تعدادی از دانشجویان با وی حاضر به همکاری و ارائه اطلاعات خود پیرامون پشت پرده گروه می‌شود و دیدارهایی با مسئولان وزارت کشور و روزنامه نگاران اصلاح طلب انجام میدهد. روزنامه توقیف شده صبح امروز (به مدیریت سعید حجاریان که بعدها ترور شد) در مصاحبه‌ای از وی پیرامون اقدامات، ساختار سازمانی این گروه منتشر ساخت. همکاری کیانوش مظفری اندکی پس از رویداد قتل‌های زنجیره‌ای که جامعه ایران را در بهت و کنجکاوی فرو برده بود صورت گرفت. او در این مصاحبه می‌گوید که از سال ۱۳۷۴ و از طریق بسیج مسجد با این گروه آشنا شده‌است.وی از کسانی همچون آیت الله احمد جنتی (منصوب خامنه‌ای در شورای نگهبان و دبیر شورا)، علی اصغر حجازی (معاون اسبق نیروی انسانی وزارت اطلاعات که به گفته روزنامه نگاران اصلاح طلب واسطه بیت رهبری و وزارت اطلاعات در جریان اجرای عملیات‌های سرکوب دگر اندیشان بوده‌است، حجه السلام پروازی، عبدالحمید محتشم، مسعود ده نمکی،امیر فرشاد ابراهیمی، دکتر تورانی، حسین سازور بعنوان بنیانگذاران این تشکیلات نام برد. وی ساختار سازمانی انصار حزب الله را در سراسر کشور مستحکم و پشتوانه مالی آنرا(به نقل از حسن الله کرم) بیت رهبری ( تشکیلات علی خامنه‌ای) معرفی می‌کند. مظفری همچنین از تشبیه دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی ( دفتر تحکیم وحدت) به منافقین توسط رهبران سازمان سخن گفت و چگونگی اعزام نیرو به اصفهان و تظاهرات در دفاع از علی خامنه‌ای پس از انتقادات منتظری و همچنین حمله به عبدالله نوری و سید عطاءالله مهاجرانی وزاری کشور و فرهنگ دولت محمد خاتمی در نمازجمعه تهران را شرح داد.تظاهرات اصفهان توسط مسعود ده نمکی و عملیات در نمازجمعه تهران توسط حسین الله کرم مدیریت شد.وی در پایان مصاحبه گفت:
هرچه حرف اینها از خدا و پیغمبر می‌زنند پوچ است و برای رسیدن به مقاصد خودشان است.

امیر فرشاد ابراهیمی روایت خود از چگونگی قتل کیانوش مظفری در جریان درگیریهای کوی دانشگاه اینطور بیان می کند:
در همين اثنا بود كه خبر آوردند كه كيانوش مظفری در بين دانشجويان است و هم شعار ميدهد وهم بچه هاي انصار را كه داخل كوی هستند شناســـائی ميكنند و به دانشجــويــان معرفی مينمايد كه در همين حين «آقـای دبير كل » با عصبانيتی حاكی از تنفر و استيصال حكم تير وی را صادر نمود . مـن كـه شـاهــد ايـن وضعيت بودم ومی ديدم چگونه به همين راحتی در مورد جان يك نفر انسان آنهم كسی كه دوست ويار ما بوده اينطوری تصميم گرفته ميشود عصبانی شدم و با آقای دبير كل بحثم شد كه كار كشيده شد به درگيری لفظی كه پس از مدتی كه ما درگير بوديم پشت بی سيم هاي اهدائی ناجا شنيدم كه به « همت بيست » اعلام ميشد كه دستور اجرا شد ‍! كه البته منظورش ترور كيانوش مظفری بود . دنيا دور سرم گشت آخـر به چه گنـاهی كيانوش كه بـــدبخت ترين عضو ما بود نه سن وسالی داشت و نه خانواده درست وحسابی .با مادری تنها و رنج كشيده كه بارها ديده بودمش حالا به جرم انشعاب و كناره گرفتن از اين تشكيلات بايد كشته ميشد؟

امیر فرشاد ابراهیمی

امیر فرشاد ابراهیمی که از نیروی‌های اصلی و دبیر سیاسی این گروه به شمار می‌رفت به گفته خودش از درگیریهای کوی دانشگاه از انصار حزب الله جدا شده و به انتقاداز آنان پرداخت و به همبن بهانه توسط نیروی انتظانی دستگیر و به اتهام حضور در درگیرهای کوی چند ماه بازداشت و شکنجه شده. در سال ۱۳۷۹ و پس از آزادی از زندان در مصاحبه با وکلای دانشجویان مضروب در حمله به کوی دانشگاه تهران (خانم شیرین عبادی و حجه السلام محسن رهامی )ابعادی از اقدامات گروه و ارتباطات آن با مقامات نظام را بیان کرد.ابراهيمی در این نوار به گذشته های خود و ارتباط انصار حزب الله با روحانيون صاحب مقام و سران جمعيت موتلفه اسلامی اعتراف می کند.۳۵ پس از انتشار مطالب وی در قالب یک نوار ویدیویی ، وی به همراه شیرین عبادی و حجه السلام محسن رهامی وکلای دانشجویان به اتهام نشر اکاذیب و افترا دستگیر و به زندان محکوم شدند اما همگی در دادگاه تجدید نظر تبرئه شدند.۳۶ ۳۷ در اعترافات وی آشکار گرديد که به علت روابط ويژه گروهای فشار با مراکز قدرت، از هر گونه تعقيب قضائی و مجازاتی مصون هستند و از امکاناتی برخوردارند که به اشاره مقامات بالاتر از سوی نهادهای حکومتی در اختيارشان قرار می گيرد.۳۸ اعضای این گروه در سال ۱۳۷۷ در نماز جمعه تهران به عبدالله نوری و عطاالله مهاجرانی دو وزیر اصلی در کابینه خاتمی حمله و آنان را مجروح کردند.۳۹

نوار اعترافات ابراهیمی

ابراهیمی در ویدئوی منتشر شده می گوید که انصار با بیت رهبری ، فرماندهان سپاه ، هاشمی رفسنجانی و حزب جدیدالاتاسیس کارگزاران سازندگی در ارتباط بوده است و از دولت هاشمی مبلغ ۳۰ هزار دلار برای انتشار نشریه یالثارات الحسین کمک مالی دریافت کرده. به گفته وی ، برخی نزدیکان حزب کارگزاران همچون فائزه هاشمی به آنان پول میدادند تا به تبلیغات و فحاشی علیه ایشان بپردازند تا نهایتا به محبوبیت آنان منجر شود. وی حبیب الله عسگراولادی ،اسد الله بادامچیان را از دیگر حامیان مالی انصار معرفی می کند.به گفته او سعید امامی (از مقامات بلندپایه وزارت اطلاعات) در آستانه انتخابات دوم خرداد به ارائه رهنمود برای فعالیت بر علیه خاتمی با محور: تبلیغات سو پیرامون دوران وزارت فرهنگ خاتمی و بی ایمان نامیدن وی ، ناامن کردن فضا برای هواداران و ستاد های انتخاباتی او و نهایتا بهره برداری از ماه محرم و ایجاد کارناوال عصر عاشورا ، پرداخته است و سپس آنان را به حسین شریعتمداری (مدیر مسئول روزنامه کیهان) جهت چاپ گسترده ویژه نامه انتخاباتی یالثارات الحسین علیه محمد خاتمی معرفی کرده است.مصاحبه با علی فراستی(از رهبران جدا سازمان مجاهدین خلق که در آستانه انتخابات دوم خرداد به ایران آورده شد) در حمایت از محمد خاتمی و مانور دادن بر روی آن از دیگر اقداماتی است که وی به انصار نسبت می دهد.

به گفته او انصار پس از پیروزی خاتمی سیاست ایجاد ناامنی در کشور را در پیش گرفت و به تایید محمدتقی مصباح یزدی تلاش نافرجامی برای ترور عبدالله نوری ( وزیر کشور اول محمد خاتمی که توسط مجلس اصولگرای پنجم استیضاح شد) در مشهد صورت داد که به گفته وی در آخرین لحظات حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی عملیات را لغو کرد.او همچنین اطلاعات بیشتری از تلاش برای ترور وی در نمازجمعه تهران صورت می دهد که ناکام ماند و تنها موفق به ضرب شتم او و عطاءالله مهاجرانی شدند.
به گفته وی رهبران این گروه در فساد مالی و قاچاق نیز دست دارند.


روابط با دولت احمدی نژاد

حمایت از احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری از مواضع این سازمان بود. پس از به قدرت رسیدن وی برخی از رهبران این سازمان به پست‌های دولتی رسیدند. از جمله ذوالقدر معاون امنیتی وزیر کشور شد و محمد علی رامین پست مشاوره دریافت کرد.مقامات دولت احمدی نزاد نیز بارها در جلسات این گروه حاضر شده و به تبادل نظر و ارائه گزارش پرداختند. حسینی قائم مقام وزیر علوم نیز با حضور در جلسه این گروه به ارائه گزارش از وضعیت دانشگاهها پرداخت.این حضور و سخنرانی در آستانه روز دانشجو که معمولا با تظاهرات های دانشجویی همراه است انجام شد.

ارگان

«یالثارات الحسین» ارگان مطبوعاتی و رسمی انصار حزب‌الله‌ است که به صورت هفتگی در تهران منتشر و در سرتاسر ایران پخش می‌شود. ۱ شلمچه ارگان غیر رسمی این گروه بود که تعطیل شد. نشریه پرتو نیز که منتشر می‌شود به دیدگاه‌های این گروه نزدیک است.

این نشریه در شماره ۲۰۴ مورخ ۶/۹/۸۱ در گفت وگو با حجت الاسلام والمسلمين سيد ابوالفتح دعوتی می نویسید:بر طبق وعده الهی، فلسطين جهنم قوم يهود خواهد شد. و ضمن بيان انواع توهين ها به یهودیان می گوید:"وعده هلاكت نهایی يهود داده شده است. "و در شماره ۲۱۲ مورخ ۲/۱۱/۸۱ در تشريح دوباره موضوع، اعلام كرده است: «... صهيونيست ها، براي اينكه برادران يهودی خود را از عواقب كارهای خود درامان بدارند و اقليت های يهودی بتوانند در ساير ممالك، آزادانه آمد و رفت كنند و فعاليت كنند، حساب خوشان را از يهوديان جدا كردند و نام صهيونيست را براي خود انتخاب كردند كه اين يك حيله و ترفند است. . . » ایت مطالب مورد اعتراض انجمن کلیمیان ایران واقع شد.


0 نظرات:

بايگانی وبلاگ